Literatura Copilăriei și Adolescenței

"Fă-te, suflete, copil/ Și coboară-te tiptil/ Prin porumb cu moț și ciucuri/ Ca să poți să te mai bucuri" – Tudor Arghezi – "Creion"

Sari la conținut
  • Subiectul I Bac
  • Subiectul II Bac
    • Rolul notațiilor autorului
  • Eseuri Bac-Caracterizări-Variante simplificate
    • Povestea Lui Harap-Alb- Ion Creangă
    • Eseu Moara cu noroc- Ioan Slavici
    • Eseu Ultima noapte de dragoste- Camil Petrescu
    • Eseu Baltagul de Mihail Sadoveanu
    • Eseu Ion de Liviu Rebreanu
    • Eseu Enigma Otiliei de George Călinescu
    • Eseu Eu nu strivesc corola de Lucian Blaga
    • Eseu Floare albastră de Mihai Eminescu
    • Eseu Plumb de George Bacovia
    • Eseu Testament de Tudor Arghezi
    • Caracterizări Bac simplificate
    • Programa Bacalaureat
    • Stiluri functionale
  • Eseuri Bac detaliate
    • Bacalaureat- Genul epic
      • Basm popular/ cult
      • Basm- Povestea lui Harap-Alb de Ion Creangă/basm cult
      • Caracterizarea lui Harap-Alb
      • Harap-Alb Relația între două personaje
      • Nuvela Moara cu noroc de Ioan Slavici
      • Caracterizarea lui Ghiță
      • Relația între Ghiță și Lică- Moara cu noroc
      • ●Liviu Rebreanu-„Ion”- Tema şi viziunea despre lume
      • Romanul Baltagul de Mihail Sadoveanu-Roman obiectiv/mitic/tradițional
      • Caracterizarea Vitoriei Lipan
      • ●”Ion”-Caracterizarea personajului principal
      • ● „Enigma Otiliei”- Tema şi viziunea despre lume
      • ●Enigma Otiliei- Caracterizarea lui Costache Giurgiuveanu
      • ●”Ultima noapte de dragoste…”de Camil Petrescu- tema şi viziunea despre lume
      • Caracterizarea lui Ștefan Gheorghidiu-Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război
      • Moromeții-de Marin Preda
      • Morometii Caracterizare/ Relația între Ilie și Niculae
    • Bacalaureat- Genul liric
      • ●Mihai Eminescu- Luceafărul
      • Plumb de George Bacovia
      • Testament de Tudor Arghezi -text poetic/tema și viziunea
      • Ion Barbu-Joc secund-text poetic/tema și viziunea
      • Eu nu strivesc corola de minuni a lumii-Lucian Blaga
      • Nichita Stănescu-comentariu În dulcele stil clasic
    • Bacalaureat- Genul dramatic
      • ●”O scrisoare pierdută”- Comedie
      • ●”O scrisoare pierdută”- Caracterizarea lui Tipătescu
      • Marin Sorescu -Iona
      • Caracterizare Iona- caracterizarea personajului principal
  • Proba orala Bac
    • Stiluri functionale
  • EN Teste antrenament și sugestii rezolvări
    • Programa EN 2022 – Conținuturi evidențiate
    • EN Model Rezolvare ex 6, 7, 8, 9
    • Caracterizare EN Model
    • Fișă de recapitulare gramatică
  • EN Teste antrenament română 2021
    • Test EN 6,7,8,9
    • Evaluare Națională 2021-Model Subiect și Barem
    • Test vacanta
    • EN Teste antrenament română 2021
    • Caracterizare model- subiect EN 2019
    • Barem 6,7,8,9 Caracterizare
    • ● Caracterizare- Trăsăturile unui personaj- Popa Tanda
    • Test vacanta
  • Materiale gimnaziu
    • Fișă de recapitulare gramatică
    • Caracterizare personaj Lia ( EN)
    • Biblioteca de citate
    • Autor-narator-personaj-cititor
    • Modalități de caracterizare a personajului
    • ● Semnificatia titlului- „Izvorul nopţii”, de Lucian Blaga
    • ● Exprimarea opiniei despre mesajul poeziei-‘Toamna’ de George Bacovia
    • Semnificația titlului text liric: Varianta simplificată
    • Exprimarea opiniei despre mesajul unor poezii
    • ● Semnificațiile textului liric- „Lacul”, de Mihai Eminescu
    • Compunere text argumentativ
    • Text argumentativ- studii sau talent
    • Moduri de expunere- trăsături
    • Exemplu compunere descriptivă(-reflexivă)
    • ● Text epic- trăsături ( I. Asimov- Ce-și face omul cu mâna lui)
    • ●Basmul
    • ● Schiţa
    • ● Nuvela- Popa Tanda, de Ioan Slavici
    • Opinia despre mesajul textului epic
    • ●Pastelul -‘Mezul iernei’ de Vasile Alecsandri
    • ●Doina
    • Fabula-varianta simplificată
    • ●Fabula
    • Textul dramatic – trăsături ( Omul cu mârțoaga, G. Ciprian)
    • ●Rolul semnelor de punctuaţie
    • Fișă subordonate cls a VIII-a
  • Materiale liceu
    • Basm popular/ cult
    • Umanism
    • Forme hibride ale civilizației românești
  • 100 de clișee din filme care ne enervează
  • OLLR
    • Programe
      • Clasa a VIII-a Programa
      • Programa cls a XI-a
    • OLLR Subiecte și rezolvare de subiecte
      • Subiect Cluj- VII- 2017
      • Text literar-text nonliterar
      • Descrierea literară
      • ●Rolul semnelor de punctuaţie
      • Repere relație mesaj verbal-vizual
      • Recapitulare OLLR cls a XI-a
      • Moduri de expunere
      • Rezolvare model VII – titlu
      • Stil şi prozodie
      • Despre literatură şi opera literară
      • Modele rezolvare OLLR
      • Model text narativ- cls a V-a 2017
      • Exemplu rezolvare text literar-nonliterar
      • Subiect OLLR Timiș VII
      • OLLR Bacau 2017 VII
      • Subiect OLLR Vaslui VII
      • Clasa a V-a- Bacău 2015
      • Clasa a V-a Hunedoara 2015
      • Clasa a VIII-a Hunedoara
      • Clasa a VIII-a Bacău
      • Subiect OLLR VII
      • Olimpiada de lingvistică- repere
      • LAV- nivelul I (cls a VI-a)
      • OLAV nivel II (cls a VII-a cls a VIII-a)
      • LAV nivelul III ( cls a XI-a)
      • Rezolvare OLAV Liceu 2018
  • Liste de lectură pentru vacanță
    • Listă de lectură orientativă-cls I
    • Listă de lecturi-cls a II-a
    • Listă de lectură pentru vacanţă-cls a III-a
    • Listă de lectură pentru vacanţă-cls a IV-a
    • Listă de lectură pentru vacanţă cls a V-a
    • Listă de lectură pentru vacanță- cls a VI-a
    • Listă de lecturi pentru vacanță- cls a VII-a
    • Listă de lectură pentru vacanță- cls a IX-a
    • Listă de lecturi cls a X-a
    • Listă de lectură vacanță clasa a XI-a
    • Sugestii cărți de Nobel pentru vacanță
  • Discuții, discuții…
    • Carte vs. ecranizare
      • Micul Prinţ
    • The Sea Beast- cine sunt monștrii?
    • Croods 2- E bine și să fii primitiv
    • Luca, sau unde fugim de acasă
    • Top 10
    • Nostalgii-Cărţile copiilor de altădată
  • Cântece de leagăn
    • Cuvânt înainte
    • Primul meu cântec de leagăn
    • Auzi foșnetul pădurii…
    • Boabe de mărgea
    • Dormi, dormi, dormi…
    • Cântec de mare
    • Lui, lui, lui…
    • Pic, pic, pic…
    • Passo doble
    • Să vezi ce nu s-a văzut…
    • Zefir
Literatura Copilăriei și Adolescenței

Bacalaureat- Genul epic

 

Aici găsiți operele epice din programa de bacalaureat:

Creangă- Povestea lui Harap-Alb  http://literaturacopilariei.ro/povestea-lui-harap-alb-relatia-intre-doua-personaje/

Slavici- Moara cu noroc http://literaturacopilariei.ro/relatia-intre-doua-personaje-moara-cu-noroc/

Rebreanu-Ion http://literaturacopilariei.ro/liviu-rebreanu-ion/

C. Petrescu- Ultima noapte de dragoste http://literaturacopilariei.ro/ultima-noapte-de-dragoste-de-camil-petrescu-tema-si-viziunea-despre-lume/

G. Călinescu- Enigma Otiliei http://literaturacopilariei.ro/enigma-otiliei-tema-si-viziunea-despre-lume/

M. Sadoveanu- Baltagul http://literaturacopilariei.ro/baltagul-viziunea-despre-lume/

M. Preda- Moromeții http://literaturacopilariei.ro/morometii-vol-ii/

Alte pagini

  • Vezi Meniu în susul paginii
  • Bacalaureat- Genul epic
  • Bacalaureat- Genul liric
  • Bacalaureat- Genul dramatic
  • EN Teste antrenament română 2021
  • Luca, sau unde fugim de acasă
  • Croods 2- E bine și să fii primitiv
  • Tema la română

Comentarii recente

  • Sop+ în ● Text epic- trăsături ( I. Asimov- Ce-și face omul cu mâna lui)
  • filip29 în ● Semnificatia titlului- „Izvorul nopţii”, de Lucian Blaga
  • Ionela Basota în ● „Ultima noapte de dragoste…”de Camil Petrescu- Roman interbelic/psihologic subiectiv/al experienței
  • Alex în ● „Enigma Otiliei”-Roman interbelic/realist balzacian
  • Intrasigent în ● „Ultima noapte de dragoste…”de Camil Petrescu- Roman interbelic/psihologic subiectiv/al experienței

Meta

  • Autentificare
  • Flux RSS pentru articole
  • Flux RSS comentarii
  • WordPress.org
Propulsat de WordPress